کانون دفاع ازحقوق کودکان (ADCR)

Association for Defence of Children Rights

کانون دفاع ازحقوق کودکان (ADCR)

Association for Defence of Children Rights

بیانیه روز جهانی کودک

بیانیه

روز جهانی کودک گرامی باد.

کودکان و نوجوانان از محروم ترین و بی حقوق ترین بخش های جامعه هستند در جای جای دنیای امروز کودکان قربانیان بی دفاع در برابر فقر ، جنگ، آوارگی و بیخانمانی هستند دنیایی که برای کودکان جز تباهی و سیاهی، جز رنج و سختی، جز فقر و گرسنگی، جز بهره کشی و آزار و تحقیر چیز دیگری به ارمغان نیاورده است.

در کشور ما کودکان از فقر و فلاکت تبعیض و نابرابری رنج می برند هزاران کودک از نقطه مرزی تا زیرزمین های نم دار تا کارگاه ها تا کوچه و بازار شهر به کار وادار می شوند هزاران کودک بی پناه و خیابانی که  شب هایشان را هم بر روی کارتن ها در گوشه و کنار خیابان ها سپری می کنند کم نیستند از همین کودکان که به جرم بزه کار راهی زندان شده اند تا روزهای زندگی شان را در آنجا سپری کنند و زمانی که سن شان به 18 سال رسید حلق آویز شوند کم نیستند از همین کودکانی که جسم و جانشان در دوران کودکی مورد آزار، شکنجه و سوء استفاده قرار میگرد، تحقیر می شوند و در تمام زندگی طعم تلخ این آزارها و حقارت را با خود دارند.

این کودکان و نوجوانان گناهی نکرده اند و نمی توانند مجرم باشند آنها تنها قربانیان شرایط وضع موجودند کسانی که از سر فقر می توانند به هر راهی کشیده شوند و مورد سوء استفاده توسط باند های مختلف قرار گیرند خرید و فروش شوند و به هر کاری وادار شوند تعرض به حقوق کودکان آزار و شکنجه و اعدام کودکان جز چشم و گوش بستن بروی واقعیات موجود جامعه نیست واقعیتی که سیاه بر سفید بر کل حیات جامعه عیان است . حقایق موجود،آمارها، گزارشات و مشاهدات از عمق این مشکلات حکایت می کند واقعیتی تلخ اما انکار ناپذیر، کودکان قربانی وضع موجود هستند . سکوت در این رابطه جایز نیست ، حقوق کودکان باید رعایت شود زندگی کودک باید تامین شود !

کودکان به حمایت ما نیاز دارند وهر گونه تغییر و تحول به نفع کودکان در جامعه به اقدامات ما در مقیاس جامعه بستگی دارد . تامین زندگی و رعایت حقوق کودکان باید در اولویت همه برنامه های خرد و کلان جامعه قرار گیرد هرگونه قوانین و مقرراتی که مستقیم یا غیرمستقیم زندگی کودکان را با سختی و رنج مواجه می کند باید فورا تغییر و اجرای آن متوقف شود.

خواست ما خواست همه ی انسانهای آزاده و بشر دوست است  بهره مند شدن همه ی  کودکان از تمامی حقوق انسانی و در خور,  فارغ از جنسیت شان , نژاد شان , زبانشان و هر آنچه که دیوارهای جدایی بین انسانها می کشد .  

خواست ما  تامین فوری امنیت , مسکن و رفاه برای همه ی کودکان خیابانی و بی پناه است . خواست ما آموزش و پرورش رایگان , بهداشت رایگان برای همه ی کودکان است . خواست ما برچیدن ابزار خشونت و بهره کشی از کودکان است . خواست ما ممنوعیت حکم حبس , شلاق و اعدام برای کودکان است

دفاع از حرمت انسانی کودکان ،دفاع از حقوق کودک ، تامین زندگی شایسته برای کودکان ،رفع رنج و مشقت از زندگی کودکان در گرو تلاش همه ماست .

کودکان این جامعه کودکان ما هستند نباید از کنار درد و رنج آنها بگذریم . باید برای زندگی کودکانه آنها احترام قائل شویم و فرصت کودکانه زیستن را از آنها نگیریم . پس بیاید باهم کوشش کنیم که شرایط بهتری برای کودکان فراهم نماییم .

 

کانون دفاع از حقوق کودکان

 

 16 مهر 86 برابر با  2007  October08

 

نظرات 1 + ارسال نظر
اوا جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:48 ب.ظ

سلام

وممنون از بیانیتون .

من بعنوان یک فرهنگی طلبه از بیانیه شما دفاع میکنم با صدای بلند انرا برای همه شاگردانم میخوانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد