کانون دفاع ازحقوق کودکان (ADCR)

Association for Defence of Children Rights

کانون دفاع ازحقوق کودکان (ADCR)

Association for Defence of Children Rights

همایش

همایش "بگذار با لبخندم دنیا را بخندانم" روز ۲٦ مهرماه با حضور صدها نفر در شهر مریوان برگزار شد

اطلاعیه
به مناسبت روز جهانی کودک و در ادامه فعالیتهای همیشگی کانون دفاع از حقوق کودکان امروز 26 مهرماه مراسم باشکوهی با حضور صدها نفر در شهر مریوان برگزار شد.


همایش" بگذار با لبخند م دنیا را بخندانم"  عنوان این مراسم بود. صدها نفر از شهروندان مریوانی و کودکان و نوجوانان در این مراسم شرکت کردند فعالین کانون دفاع از حقوق کودکان مریوان درمورد حقوق کودک ، فقر و نابرابری، کودکان بی پناه و کودکان کوله بر مرزی ، و مصائب و مشکلاتی که بر زندگی کودکان سنگینی می کند سخنرانی کردند و مقالاتی ارائه دادند.
نوجوانان شعر و دکلمه خواندند ودرکنار این همایش مراسم رقص و پایکوبی ، مجسمه سازی ، ایستگاه نقاشی، سرود و شادی برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
سخنرانان درمورد تحمیل جنگ و جنگ طلبی و عواقب جنگ صحبت کردند ، در این رابطه سخنرانان کودکان را قربانیان بی دفاع میدان جنگ و خشونت  قلمداد کردند و اعلام کردند که باید وسیعا مردم را علیه جنگ و خشونت متحد کنیم.
در محل مراسم صدها ترا کت و پلاکارد درمورد حقوق کودک ، علیه اعدام و خشونت ، علیه کودک آزاری و علیه استثمار کودکان نصب وتوزیع شد.
نازی سعیدی ، کاروان درسید و آزاد غنچه زر از سخنران های اصلی این مراسم بودند.
سازماندهی این مراسم توسط فعالین کانون دفاع از حقوق کودکان مریوان انجام شده بود که با استقبال پرشور مردم مواجه شد
این مراسم در محل سالن بزرگ پور یا ولی شهر مریوان برگزار گردید

گزارش تکمیلی و عکس و فیلم این مراسم به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.
روابط عمومی کانون دفاع از حقوق کودکان
26 مهرماه 1386

عکسهای بیشتر در سایت www.koodekan.com

گزارش کوتاهی از نشست اعضای مرکزی کانون دفاع از حقوق کودکان

گزارش کوتاهی از نشست اعضای مرکزی کانون دفاع از حقوق کودکان به مناسبت روز جهانی کودک

 

این نشست در پی ممانعت از بر پایی همایش دفاع از حقوق کودکان  توسط اعضای کانون در سنندج برگزار شد در این نشست اعضای کانون در مورد کار های کانون در آینده بحث و گفتگو کردند سخنرانی آمانج زمانی بر لزوم هر چه بیشتر کارها و درک شرایطی جدید که در آن کانون بعد از چند سال فعالیت در جامعه و سنت کردن مراسمات روز جهانی کودک و فستیوال های مختلف پرداخت همچنین بر لزوم جدی کاری در قبال معضلات و مشکلات کودکان در جامعه و اعتراض کردن به آن و به سر انجام رسیدنش صحبت کرد و به یک مورد از نامه های یک کودک به کانون در مورد اینکه پدرش عراقی است و به خاطر این قضیه از مدرشه بیرونش کرده اند اشاره کرد و اینکه او در نامه گفته است که اگر نگزارند درس بخواند خودکشی می کند و گفت که ما باید در این مسائل به طور موثر دخالت کنیم و این یک نمونه تنها نیست و ما باید بتوانیم در مسائلی اینچنین با جدیت اقدام کنیم و نگذاریم سرنوشت کودکان قربانی شود.

و بعد آقای عبدالملکی  در  زمینه  بهداشت  کودکان و سو تغذیه و مشاوره برای آنها سخنانی ایراد کرد و سپس آقای چوپانی در مورد کار برای کودکان در ابعاد بیشتر و تشکیل کمیته های مختلف برای پیشبرد کار صحبت کردند . در ادامه آرام زمانی در مورد معضلات عظیم جامعه و وضعیت بد زندگی کودکان در آن صحبت هایی ایراد کرد وی افزود این معضلات آن قدر زیاد است که کارهای ما در پاسخ به این شرایط کافی نیست و در مورد فعالیت های بیشتر و مسئول شدن برای انجام کارهای اجتماعی در قبال این شرایط صحبت کرد.

در ادامه  نازی  سعیدی  از  اعضای  کانون  در مریوان در مورد کودکان ناتوان و کودکان طلاق در جامعه صحبت کردند وی در لزوم توجه به انتخاب کودکان و آموزش کودکان و لزوم توجه به گرایشات جسمی روحی و روانی کودکان در خانواده و جامعه و توجه به دنیای کودکان سخنانی ایراد کرد.

جمال محمدی از اعضای  روابط عمومی کانون در مورد توده ای شدن روز افزون کانون  و سازماندهی ملزومات  مالی مطالب سخنانی ایراد کرد.

به دنبال آن خانم شتاو نودنیان در مورد رشد کودکان در جامعه ای که دچار فقر و نبود آموزش درست است صحبت کرد و به مشکلات و بحران هایی که برای کودکان در جامعه اتفاق می افتد اشاراتی کرد و در آخر در مورد آموزش هایی انسانی در زمینه ها و ابعاد مختلف برای کودکان و خانواده های آنها صحبت کرد.

در ادامه آقای کاروان  در سید مقاله ای در زمینه وضعیت بد کودکان در مرزها با ارائه آمارهای مختلف در زمینه های کار کودکان ارائه کرد و در قسمتی از مقاله به قربانی شدن کودکان در جنگ و محکوم کردن جنگ اشاره کرد.

در ادامه بیانیه ای که برای مراسم های کانون آماده شده بود در این نشست خوانده شده در قسمتی از مراسم هم فیلم مستندی از کارهای کانون در یک سال گذشته به نمایش در آمد که در قسمتی از آن قطع نامه ای از مراسم سا های گذشته به نمایش در آمد که اعضا با شورو شوق هم زمان با تشویق مردم در فیلم تشویق می کردند و بر لزوم تاکید بیشتر برای توده گیر شدن این مطالبات از جانب مردم توسط کار و فعالیت های بیشتر کانون صحبت های از طرف اعضا ایراد شد.

در ادامه آمانج زمانی در بخش دوم صحبت هایش با توجه به اوضاع ایران و تهدیدات جنگی که بر ابران سایه انداخته صحبت هایی ایراد کرد وی گفت که اولین قربانی جنگ کودکان هستند و ما به عنوان کسانی که در مقام دفاع از آنها تلاش می کنیم باید به عنوان بخشی از جنبش ضد جنگ امر خود را در مورد آگاهی دادن به جامعه و محکوم کردن هر گونه جنگ به پیش بریم وی به عراق اشاره کرد که جولانگاه ارتجاعی ترین نیروهای ضد انسانی شده است و جامعه ای پاره پارهای که کل شیرازه ی آن به هم خورده است وی افزود بخشی از کار ما باید محکوم کردن جنگ در این مدت با شیوه های مختلف باشد.

همچنین با صحبت های اعضا تصمیم گرفته شد که بزودی مراسم های مختلف در همه شهرها انجام گیرد و تدارکاتی برای آن انجام پذیرد . در پایان با کف زدن اعضا این نشست با موفقیت تمام شد.

 

روابط عمومی کانون دفاع از حقوق کودکان

 ...............................................................................

بیانیه

روز جهانی کودک گرامی باد.

کودکان و نوجوانان از محروم ترین و بی حقوق ترین بخش های جامعه هستند در جای جای دنیای امروز کودکان قربانیان بی دفاع در برابر فقر ، جنگ، آوارگی و بیخانمانی هستند دنیایی که برای کودکان جز تباهی و سیاهی، جز رنج و سختی، جز فقر و گرسنگی، جز بهره کشی و آزار و تحقیر چیز دیگری به ارمغان نیاورده است.

در کشور ما کودکان از فقر و فلاکت تبعیض و نابرابری رنج می برند هزاران کودک از نقطه مرزی تا زیرزمین های نم دار تا کارگاه ها تا کوچه و بازار شهر به کار وادار می شوند هزاران کودک بی پناه و خیابانی که  شب هایشان را هم بر روی کارتن ها در گوشه و کنار خیابان ها سپری می کنند کم نیستند از همین کودکان که به جرم بزه کار راهی زندان شده اند تا روزهای زندگی شان را در آنجا سپری کنند و زمانی که سن شان به 18 سال رسید حلق آویز شوند کم نیستند از همین کودکانی که جسم و جانشان در دوران کودکی مورد آزار، شکنجه و سوء استفاده قرار میگرد، تحقیر می شوند و در تمام زندگی طعم تلخ این آزارها و حقارت را با خود دارند.

این کودکان و نوجوانان گناهی نکرده اند و نمی توانند مجرم باشند آنها تنها قربانیان شرایط وضع موجودند کسانی که از سر فقر می توانند به هر راهی کشیده شوند و مورد سوء استفاده توسط باند های مختلف قرار گیرند خرید و فروش شوند و به هر کاری وادار شوند تعرض به حقوق کودکان آزار و شکنجه و اعدام کودکان جز چشم و گوش بستن بروی واقعیات موجود جامعه نیست واقعیتی که سیاه بر سفید بر کل حیات جامعه عیان است . حقایق موجود،آمارها، گزارشات و مشاهدات از عمق این مشکلات حکایت می کند واقعیتی تلخ اما انکار ناپذیر، کودکان قربانی وضع موجود هستند . سکوت در این رابطه جایز نیست ، حقوق کودکان باید رعایت شود زندگی کودک باید تامین شود !

کودکان به حمایت ما نیاز دارند وهر گونه تغییر و تحول به نفع کودکان در جامعه به اقدامات ما در مقیاس جامعه بستگی دارد . تامین زندگی و رعایت حقوق کودکان باید در اولویت همه برنامه های خرد و کلان جامعه قرار گیرد هرگونه قوانین و مقرراتی که مستقیم یا غیرمستقیم زندگی کودکان را با سختی و رنج مواجه می کند باید فورا تغییر و اجرای آن متوقف شود.

خواست ما خواست همه ی انسانهای آزاده و بشر دوست است  بهره مند شدن همه ی  کودکان از تمامی حقوق انسانی و در خور,  فارغ از جنسیت شان , نژاد شان , زبانشان و هر آنچه که دیوارهای جدایی بین انسانها می کشد .  

خواست ما  تامین فوری امنیت , مسکن و رفاه برای همه ی کودکان خیابانی و بی پناه است . خواست ما آموزش و پرورش رایگان , بهداشت رایگان برای همه ی کودکان است . خواست ما برچیدن ابزار خشونت و بهره کشی از کودکان است . خواست ما ممنوعیت حکم حبس , شلاق و اعدام برای کودکان است

دفاع از حرمت انسانی کودکان ،دفاع از حقوق کودک ، تامین زندگی شایسته برای کودکان ،رفع رنج و مشقت از زندگی کودکان در گرو تلاش همه ماست .

کودکان این جامعه کودکان ما هستند نباید از کنار درد و رنج آنها بگذریم . باید برای زندگی کودکانه آنها احترام قائل شویم و فرصت کودکانه زیستن را از آنها نگیریم . پس بیاید باهم کوشش کنیم که شرایط بهتری برای کودکان فراهم نماییم .

 

کانون دفاع از حقوق کودکان

کانون دفاع از حقوق زنان و کودکان تهران

 

 16 مهر 86 برابر با  2007  October08

Join our campaign to clear off the paths of children from landmi


Join our campaign to clear off the paths of children from landmines

The landmines ought to be cleared off as soon as possible.

Every now and then, some horrendous news of killings and woundings of some innocent children caused by land mineblast break in the media.

News as: some two or three children while playing with an unknown object in their neighborhood were slain or a child while working on a farm, because of land mine was killed. Or last one of his eyes and was badly mutilated.

 For many years such news repeats itself in many border a towns and   villages of this country.

And every moment on, it costs more fatalities and finance.

The most evil and hidden enemy lurks around some where near by   their schools and play grounds and awaits them silently.

This frightening neighbor always thinks of another slaughtering or mutilation.

Everyday, in creasing of the victims puts at risk the life and safty, the happiness and enjoyment of the innocent children.

The presence of the minefields, which are left behind and even   denied, is the most serious threat toward children. Based on the facts  mentioned above our organization " Association of defending  children rights '' is strongly concerned and in charge of defending  victims rights and due to our defined aims to release children from  suffer and practice their basic rights, and along with  all international conventions and institutions attempts to inform the world to share  our campaign .

Hereby we invite all human beings and practitioners of human rights, organizations and Associations to give us a hand to share the

universal struggle against violence, and violating children rights.

These are our urgent demands: and your immediate help is appreciated 

1.  Clear off the land mines immediately.

2. Inform and educate civilians and set up symbols and signs to warn them.

3. Providing the victims with sufficient medical care, free of charge and support their families and mutilated by giving enough needed help and facilities.

4. Bring to trial the minelayers and investigate the crimes committed by them to ward children rights